W drugÄ
niedzielÄ wrzeĹnia organizujemy kolejne zawody KS Garda na strzelnicy w Kaczorach. StrzelaÄ bÄdziemy peĹnowymiarowÄ
BlaszankÄ (osoby dysponujÄ
ce wĹasnÄ
broniÄ
) oraz dwie konkurencje z broni i amunicji klubowej: 1) strzelanie z kbks do biatlonek i 2) strzelanie statyczne z pistoletĂłw TT.
ChÄtnych do udziaĹu w zawodach pojedynkowych Blaszanka, bardzo prosimy o uwaĹźne zapoznanie siÄ z regulaminem, ktĂłry zamieszczamy poniĹźej. Zawody ze wzglÄdu na swojÄ
dynamikÄ wymagajÄ
od strzelcĂłw zdyscyplinowania, ktĂłre jest niezbÄdne dla sprawnego ich przeprowadzenia. Dotyczy to przede wszystkim czasu zamkniÄcia listy startowej (proszÄ siÄ nie spoĹşniaÄ), koniecznoĹci pozostawania w zasiÄgu gĹosu sÄdziego (trzykrotne bezskuteczne wywoĹanie - walkower) oraz koniecznoĹci posiadania przy sobie wszystkich nabojĂłw niezbÄdnych do rozegrania danego pojedynku (zejĹcie z osi w czasie pojedynku - walkower).
Do zawodĂłw sÄ
jeszcze dwa tygodnie - wszelkie wÄ
tpliwoĹci moĹźemy omĂłwiÄ sobie w tym miejscu - na naszym Forum.
Startujemy jak zawsze - 11.00.
BLASZANKA – Zawody pojedynkowe „shoot – off”
Zawody BLASZANKA sÄ
cyklicznymi zawodami strzeleckimi typu „shoot – off”, rozgrywanymi w systemie pucharowym. PeĹen roczny cykl rozgrywek obejmuje zawody szeregowe, rozgrywane raz w miesiÄ
cu od marca do wrzeĹnia oraz FinaĹ w paĹşdzierniku.
Zawodnicy startujÄ
z wĹasnej broni i amunicji, dopuszcza siÄ wszelkÄ
broĹ speĹniajÄ
cÄ
wymogi klas IPSC: „Pistolet standard”, „Pistolet fabryczny” i „Rewolwer standard”. Nie przewiduje siÄ podziaĹu na klasy, wszyscy startujÄ
razem i wyĹania siÄ jednego zwyciÄzcÄ.
Zawody sÄ
rozgrywane wyĹÄ
cznie przy uĹźyciu celĂłw metalowych typu popper. Cele sÄ
rozstawione w odlegĹoĹci od 10 do 15 metrĂłw od linii ognia i tworzÄ
dwa symetryczne zestawy po 6 popperĂłw.
Zawody skĹadajÄ
siÄ z dwu czÄĹci: rundy eliminacyjnej i rundy zasadniczej. W rundzie eliminacyjnej zawodnicy pojedynczo strzelajÄ
do zestawu poperĂłw. Wynikiem zawodnika jest czas oddania ostatniego strzaĹu, pod warunkiem przewrĂłcenia, w zgodzie z okreĹlonÄ
procedurÄ
, wszystkich poperĂłw. JeĹźeli zawodnik uchybiĹ procedurze albo pozostawiĹ nieprzewrĂłcony popper (poppery), jego wyniku nie liczy siÄ. Zawodnicy majÄ
prawo do trzykrotnego powtarzania strzelaĹ eliminacyjnych, jako wynik zawodnika uznaje siÄ czas najlepszej prĂłby.
W rundzie zasadniczej zawodĂłw startuje 16 zawodnikĂłw, ktĂłrzy uzyskali najlepsze czasy w rundzie eliminacyjnej. WalczÄ
oni ze sobÄ
parami, zgodnie ze specjalnym grafikiem rozgrywek. W zawodach szeregowych obsadzenie wszystkich szesnastu miejsc odbywa siÄ na podstawie wynikĂłw rundy eliminacyjnej. W Finale pierwszych osiem miejsc jest obsadzanych zgodnie z miejscami zajÄtymi w rankingu, obejmujÄ
cym wyniki wczeĹniejszych zawodĂłw cyklu BLASZANKA w danym roku.
Dopuszcza siÄ moĹźliwoĹÄ rozgrywania podwĂłjnej rundy zasadniczej: „A” dla pierwszych 16 zawodnikĂłw oraz „B” dla drugiej 16.
Wszystkich zawodnikĂłw i widzĂłw obowiÄ
zuje uĹźywanie podczas caĹego pobytu na strzelnicy okularĂłw strzeleckich, a w bezpoĹrednim sÄ
siedztwie toru strzeleckiego rĂłwnieĹź ochronnikĂłw sĹuchu.
SzczegĂłĹowe przepisy konkurencji
0. Aby trafienie w cel metalowy (poppera) byĹo uznane, popper musi siÄ przewrĂłciÄ.
Runda eliminacyjna:
1. Podczas strzelania naleĹźy dokonaÄ wymiany magazynka, przed ostrzelaniem ostatniego poppera.
2. Jako wynik strzelania uznaje siÄ czas oddania ostatniego strzaĹu.
3. JeĹli zawodnik nie przewrĂłci ktĂłregoĹ celu albo w zĹym momencie wymieni magazynek – wynik strzelania jest zerowy.
4. Strzelanie odbywa siÄ kolejno przez wszystkich zarejestrowanych zawodnikĂłw, wedĹug kolejnoĹci zapisania siÄ na zawody.
5. KaĹźdy zawodnik ma moĹźliwoĹÄ trzykrotnego strzelania.
6. Jako wynik rundy zalicza siÄ najlepszy czas uzyskany przez zawodnika.
7. Szesnastu (oĹmiu w Finale) zawodnikĂłw z najlepszymi wynikami wchodzi do rundy zasadniczej.
Runda zasadnicza:
1. Strzelanie odbywa siÄ w parach, do dwu identycznych zestawĂłw 6 celĂłw. Po przewrĂłceniu piÄciu, a przed ostrzelaniem szĂłstego poppera, naleĹźy wymieniÄ magazynek. Wygrywa ten zawodnik, ktĂłry pierwszy przewrĂłci swoje cele (przy zaĹoĹźeniu wĹaĹciwej wymiany magazynka – w przeciwnym wypadku zawodnik przegrywa pojedynek).
2. SkĹad par i kolejnoĹÄ strzelaĹ sÄ
okreĹlane na podstawie wywieszonego grafiku.
3. Zawodnik, ktĂłry w grafiku jest zapisany w wyĹźszym wierszu strzela na lewym stanowisku, a zawodnik zapisany w niĹźszym wierszu strzela na prawym stanowisku.
4. Zawodnik, ktĂłry nie zgĹosi siÄ na strzelanie po trzykrotnym wywoĹaniu, przegrywa pojedynek walkowerem.
5. Pojedynki sÄ
rozgrywane do dwĂłch przegranych (ze zmianÄ
stanowisk), pojedynki finaĹowe (o miejsca 1, 2 i 3) sÄ
rozgrywane do dwĂłch zwyciÄstw (ze zmianÄ
stanowisk).
6. JeĹźeli obaj zawodnicy wystrzelÄ
wszystkie naboje, a nie przewrĂłcÄ
wszystkich popperĂłw, obaj przegrywajÄ
pojedynek. JeĹźeli trzy pojedynki nie wyĹoniÄ
zwyciÄzcy, zawodnicy strzelajÄ
do pierwszej wygranej.
7. Wszystkie uĹźywane podczas strzelania naboje zawodnik musi mieÄ przy sobie (w magazynkach, na pasie, w kieszeniach itp.) w momencie potwierdzenia gotowoĹci po komendzie „Are you ready?”.
Przepisy porzÄ
dkujÄ
ce strzelanie
Nieprzekraczalny termin zamkniÄcia listy startowej to godzina 12:00.
Strzelanie rundy eliminacyjnej odbywa siÄ wedĹug listy startowej; gdy wszyscy strzelÄ
pierwszy raz, kolejka biegnie od poczÄ
tku. Osoby zapisane później wchodzÄ
na koniec kolejki.
Linia bezpieczeĹstwa wytyczona jest za stanowiskami strzeleckimi – jest ona nieprzekraczalna dla publicznoĹci i oczekujÄ
cych zawodnikĂłw, zaĹ z drugiej strony jest nieprzekraczalna dla strzelajÄ
cych zawodnikĂłw.
[zejĹcie z osi = walkower]
Zawodnik bÄdzie wzywany na start trzykrotne, trzecie nieskuteczne wywoĹanie zawodnika powoduje przegranie pojedynku walkowerem.
[3 x woĹanie na oĹ = walkower]
KaĹźdy zawodnik ma tak przygotowaÄ sobie sprzÄt i amunicjÄ, Ĺźeby bez zwĹoki mĂłgĹ podjÄ
Ä nastÄpne strzelanie.
SÄdzia ma obowiÄ
zek niezwĹocznie podaÄ komendÄ LAMD (Ĺaduj, przygotuj siÄ) w chwili, gdy tor jest bezpieczny i przygotowany do strzelania, to znaczy poppery sÄ
postawione, a obsĹuga zeszĹa z osi. Od komendy LAMD najdĹuĹźszy czas oczekiwania na komendÄ STANDBY to 30 sekund, przy czym jeĹli obaj zawodnicy zajÄli pozycjÄ startowÄ
wczeĹniej, sÄdzia wydaje komendÄ STANDBY wczeĹniej.
[czas na przygotowanie siÄ do strzelania = czas stawiania popperĂłw]
Zawodnik po strzelaniu swojego pojedynku jest zobowiÄ
zany pozostaÄ na torze i stawiaÄ poppery nastÄpnej parze zawodnikĂłw. W rundzie eliminacyjnej zawodnik jest zobowiÄ
zany po strzelaniu pozostaÄ na torze i postawiÄ przewrĂłcone poppery po komendzie sÄdziego.
[po strzelaniu zostajemy do stawiania popperĂłw]