Forum KS GARDA
Forum ogólne => Prawo => Wątek zaczęty przez: Prezes w 24 Lutego 2010, 17:17:09
-
Posiadanie czarnego prochu, bÄdÄ
cego amunicjÄ
do broni sprzed 1850r. i jej replik, nie wymaga pozwolenia!!!!!
SÄ
d OkrÄgowy w Olsztynie postawiĹ SÄ
dowi NajwyĹźszemu nastÄpujÄ
ce pytanie:
„Czy wynikajÄ
ce z art. 11 pkt 1 ustawy o broni i amunicji zezwolenie na posiadanie broni palnej wytworzonej przed rokiem 1850 lub replikÄ tej broni bez pozwolenia jest rĂłwnoznaczne z zezwoleniem na posiadanie bez takiego zezwolenia rĂłwnieĹź amunicji do tej broni?”
(str. 44) http://www.sn.pl/orzecznictwo/bpk/0909/2009-09.pdf
DziĹ, tj. 24 lutego 2010r. Izba Karna SÄ
du NajwyĹźszego podjÄĹa uchwaĹÄ (sygn. akt I KZP 29/09) o treĹci:
Nie jest wymagane pozwolenie na posiadanie czarnego prochu, mogÄ
cego byÄ takĹźe czÄĹciÄ
amunicji do broni palnej wytworzonej przed 1850 r., w odniesieniu do ktĂłrej, stosownie do art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jedn. Dz. U. 2004, Nr 52, poz. 525 ze zm.) nie jest wymagane pozwolenie na posiadanie w rozumieniu art. 9 tejĹźe ustawy.
http://www.sn.pl/orzecznictwo/2_2.html
-
Niech Ĺťyje Prawo /LOGICZNE/ !!! Precz z GĹupim Prawem /TEĹť LOGICZNE/!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D etc
-
Sygn. akt I KZP 29/09
U C H W A Ĺ A
Dnia 24 lutego 2010 r.
SÄ
d NajwyĹźszy – Izba Karna w Warszawie
na posiedzeniu w skĹadzie:
PrzewodniczÄ
cy: SÄdzia SN JĂłzef Szewczyk
SÄdziowie SN: Krzysztof Cesarz
Jacek Sobczak (sprawozdawca)
Protokolant: Ĺukasz Majewski
przy udziale prokuratora Prokuratury Krajowej – Beaty Mik
w sprawie Witolda Marka K.
po rozpoznaniu przedstawionego na podstawie art. 441 § 1 k.p.k.,
przez SÄ
d OkrÄgowy w O., postanowieniem cz dnia 22 paĹşdziernika 2009 r., sygn. akt VII Ka 1124/09, zagadnienia prawnego wymagajÄ
cego zasadniczej wykĹadni ustawy:
„Czy wynikajÄ
ce z art. 11 pkt 1 ustawy o broni i amunicji zezwolenie na
posiadanie broni palnej wytworzonej przed rokiem 1850 lub replikÄ tej
broni bez pozwolenia jest rĂłwnoznaczne z zezwoleniem na posiadanie bez
takiego zezwolenia rĂłwnieĹź amunicji do tej broni ?”
u c h w a l i Ĺ
udzieliÄ nastÄpujÄ
cej odpowiedzi:
Nie jest wymagane pozwolenie na posiadanie czarnego prochu, mogÄ
cego byÄ takĹźe czÄĹciÄ
amunicji do broni palnej wytworzonej przed 1850 r., w odniesieniu do ktĂłrej, stosownie do art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jedn. Dz. U. 2004, Nr 52, poz. 525 ze zm.) nie jest wymagane pozwolenie na posiadanie w rozumieniu art. 9 tejĹźe ustawy.
U Z A S A D N I E N I E
Zagadnienie prawne przedstawione SÄ
dowi NajwyĹźszemu do rozstrzygniÄcia przez SÄ
d OkrÄgowy w O. wyĹoniĹo siÄ na tle nastÄpujÄ
cej
sytuacji procesowej.
Witold Marek K., zostaĹ oskarĹźony o to, Ĺźe w dniu 17 listopada 2008 r., w
Szczytnie, woj. warmiĹsko – mazurskie, posiadaĹ bez wymaganego zezwolenia czarny proch w iloĹci 24, 819 g. bÄdÄ
cy materiaĹem miotajÄ
cym zaliczanym do prochĂłw strzelniczych, stanowiÄ
cy istotnÄ
czÄĹÄ amunicji, tj. o czyn z art. 263 § 2 k.k.
SÄ
d Rejonowy w Szczytnie, wyrokiem z dnia 2 lipca 2009 r., sygn. akt II
K 480/09, na podstawie art. 1 § 2 k.k. w zw. z art. 17 § 1 pkt 3 k.p.k. umorzyĹ postÄpowanie w stosunku do oskarĹźonego , uzasadniajÄ
c to znikomym stopniem spoĹecznej szkodliwoĹci czynu oskarĹźonego.
Od wspomnianego wyroku SÄ
du Rejonowego w Szczytnie apelacje
zĹoĹźyli: prokurator i oskarĹźony. Prokurator w treĹci apelacji zarzuciĹ bĹÄ
d w
ustaleniach faktycznych przyjÄtych za podstawÄ orzeczenia, przez przyjÄcie, Ĺźe czyn Witolda Marka K. jest szkodliwy spoĹecznie w stopniu znikomym. OskarĹźony, zaskarĹźajÄ
c wyrok w caĹoĹci, zarzuciĹ obrazÄ przepisĂłw prawa materialnego, a mianowicie art. 263 § 2 k.k. w zw. z art. 11 pkt 1 i art. 9 ustawy o broni i amunicji (tekst jedn. Dz. U. 2004, Nr 52, poz. 525 ze zm., dalej u.b.a.) przez bĹÄdne – jego zdaniem – uznanie, Ĺźe na posiadanie prochu czarnego wymagane jest zezwolenie.
W toku postÄpowania odwoĹawczego SÄ
d OkrÄgowy w O. uznaĹ, Ĺźe
wyĹoniĹo siÄ zagadnienie prawne wymagajÄ
ce zasadniczej wykĹadni ustawy.
Postanowieniem z dnia 22 paĹşdziernika 2009 r. odroczyĹ rozpoznanie sprawy i przekazaĹ SÄ
dowi NajwyĹźszemu do rozstrzygniÄcia zagadnienia prawne przytoczone na wstÄpie.
SÄ
d OkrÄgowy dostrzegĹ - podkreĹlanÄ
takĹźe w doktrynie – kwestiÄ, Ĺźe
ustawodawca wiÄ
Ĺźe moĹźliwoĹÄ posiadania amunicji (w tym takĹźe istotnych
czÄĹci tejĹźe amunicji) z posiadaniem pozwolenia na broĹ, w ktĂłrej taka
amunicja mogĹaby zostaÄ zastosowana (por. Z. ÄwiÄ
kalski [w:] A. Zoll (red.) Kodeks Karny. CzÄĹÄ szczegĂłlna. Komentarz, t. II, KrakĂłw 2006, s. 1216). Zezwolenie na broĹ wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej i dotyczy zawsze konkretnej broni, jak rĂłwnieĹź amunicji do tej wĹaĹnie broni, nie zaĹ jakiejkolwiek broni czy amunicji, a takĹźe okreĹla cel wydania i liczbÄ egzemplarzy broni.
Ustawa nie wspomina o oddzielnym zezwoleniu dotyczÄ
cym amunicji,
moĹźliwoĹÄ jej nabycia uwarunkowana jest posiadaniem zezwolenia na
konkretnÄ
sztukÄ broni, do ktĂłrej nabywana amunicja pasuje. Taka wykĹadnia nasunÄĹa obecnie SÄ
dowi odwoĹawczemu wÄ
tpliwoĹci, czy w przypadku obowiÄ
zku posiadania pozwolenia na broĹ, uzyskanie takiego pozwolenia jest rĂłwnoznaczne z pozwoleniem na nabywanie amunicji do tej wĹaĹnie broni.
WÄ
tpliwoĹci SÄ
du OkrÄgowego zostaĹy pogĹÄbione wskutek ujawnionej
rozbieĹźnoĹci poglÄ
dĂłw w odniesieniu do interpretacji przedmiotowych
przepisĂłw wewnÄ
trz Ministerstwa Spraw WewnÄtrznych i Administracji, ktĂłre, jak wynika ze stanowiska ministerstwa, uniemoĹźliwiĹy jak dotÄ
d wydanie aktu wykonawczego do u.b.a. ustalajÄ
cego zasady obrotu czarnym prochem.
WzmocniĹo te wÄ
tpliwoĹci stanowisko sformuĹowane w Biuletynie
Informacyjnym Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Komendy
GĹĂłwnej Policji nr 120, gdzie stwierdzono, Ĺźe czarny proch nie tylko nadaje siÄ wyĹÄ
cznie do odpalania ĹadunkĂłw z broni historycznej, ale teĹź moĹźe zostaÄ legalnie nabyty, w wolnej sprzedaĹźy, jako materiaĹ pirotechniczny, na podstawie przepisĂłw art. 9 ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiaĹach wybuchowych przeznaczonych do uĹźytku cywilnego (Dz. U. 2002, Nr 117 poz. 1007 z późn. zm.).
Prokurator Prokuratury Krajowej, wniĂłsĹ o podjÄcie uchwaĹy nastÄpujÄ
cej
treĹci „Posiadanie amunicji – a takĹźe czarnego prochu – do broni palnej, na posiadanie ktĂłrej, stosownie do art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. nr 52, poz. 525 z późn. zm.) nie jest wymagane pozwolenie, nie wyczerpuje znamion przestÄpstwa z art. 263 § 2 k.k.”, wykazujÄ
c w czÄĹci wstÄpnej wniosku, Ĺźe w tym przypadku speĹnione zostaĹy, jego zdaniem, warunki z art. 441 § 1 k.p.k. MotywujÄ
c swoje stanowisko prokurator wskazaĹ na szczegĂłlny charakter konstrukcji broni palnej wytworzonej przed 1850 r. i jej replik, ktĂłry staĹ siÄ przyczynÄ
wprowadzenia ich w art. 11 u.b.a. do wyjÄ
tkĂłw od koniecznoĹci posiadania pozwolenia.
SÄ
d NajwyĹźszy zwaĹźyĹ, co nastÄpuje.
Skuteczne wystÄ
pienie z zagadnieniem prawnym w trybie art. 441 § 1
k.p.k. wymaga zaistnienia ĹÄ
cznie nastÄpujÄ
cych warunkĂłw: musi siÄ ono
wyĹoniÄ podczas rozpoznawania Ĺrodka odwoĹawczego, musi mieÄ ono
znaczenie dla rozstrzygniÄcia sprawy w postÄpowaniu odwoĹawczym, w koĹcu dotyczyÄ winno istotnego problemu interpretacyjnego zwiÄ
zanego z wykĹadniÄ
przepisu, ktĂłry w praktyce sÄ
dowej jest rozbieĹźnie interpretowany lub zostaĹ niejasno sformuĹowany.
W przedmiotowej sprawie zagadnienie prawne przedstawione SÄ
dowi
NajwyĹźszemu wyĹoniĹo siÄ przy okazji rozpoznawania przez SÄ
d OkrÄgowy w O. Ĺrodka odwoĹawczego. NiewÄ
tpliwie ma ono zwiÄ
zek z okolicznoĹciami faktycznymi rozpoznawanej sprawy i istotne znaczenie dla jej rozstrzygniÄcia. Nie ulega takĹźe wÄ
tpliwoĹci, Ĺźe dotyczy waĹźnego problemu interpretacyjnego, zwiÄ
zanego z wykĹadniÄ
przepisu art. 11 pkt 1 u.b.a., co ma istotne znaczenie dla odpowiedzialnoĹci oskarĹźonego stojÄ
cego pod zarzutem popeĹnienia przestÄpstwa z art. 263 k.k. Trudno jednak przyjÄ
Ä, aby wspomniany przepis art. 11 pkt 1 u.b.a. zostaĹ sformuĹowany niejasno bÄ
dĹş wadliwie, aczkolwiek fakt, iĹź jest on interpretowany rozmaicie w literaturze oraz w orzecznictwie, stanowi
podstawÄ do udzielenia odpowiedzi na pytanie prawne, ograniczonej do kwestii majÄ
cej znaczenie dla rozstrzygniÄcia sprawy.
Na wstÄpie wypada zauwaĹźyÄ, Ĺźe do ustawowych znamion przestÄpstwa z
art. 263 § 2 k.k. naleĹźy m.in. „posiadanie bez wymaganego zezwolenia broni palnej lub amunicji”. PojÄcie broni palnej zdefiniowane jest w treĹci art. 7 ust. 1 u.b.a., gdzie stwierdzono, iĹź „w rozumieniu ustawy broniÄ
palnÄ
jest niebezpieczne dla Ĺźycia i zdrowia urzÄ
dzenie, ktĂłre w wyniku dziaĹania sprÄĹźonych gazĂłw, powstajÄ
cych na skutek spalania materiaĹu miotajÄ
cego jest zdolne do wystrzelenia pocisku lub substancji z lufy albo z elementu zastÄpujÄ
cego lufÄ a przez to do raĹźenia celĂłw na odlegĹoĹÄ”. Ustawodawca definiuje takĹźe pojÄcie broni palnej sygnaĹowej (art. 7 ust. 2 u.b.a.) i broni palnej alarmowej (art. 7 ust. 3 u.b.a.) oraz broni pneumatycznej (art. 8 u.b.a.). W tekĹcie ustawy o broni i amunicji nie zdefiniowano natomiast pojÄcia „amunicji”, zadawalajÄ
c siÄ stwierdzeniem, Ĺźe „ilekroÄ w ustawie jest mowa o amunicji, naleĹźy przez to rozumieÄ amunicjÄ do broni palnej” (art. 4 ust. 2 u.b.a.). PojÄcie amunicji posiĹkowo zdaje siÄ wyjaĹniaÄ art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiaĹach wybuchowych ... , w myĹl ktĂłrego przez
amunicjÄ naleĹźy rozumieÄ jednÄ
z odmian wyrobĂłw wypeĹnionych materiaĹem wybuchowym, przeznaczonÄ
do miotania na odlegĹoĹÄ przy uĹźyciu broni palnej. Wypada zauwaĹźyÄ przy tym, Ĺźe w myĹl art. 6 wspomnianej ustawy o materiaĹach wybuchowych... zasady wydawania i cofania pozwoleĹ na nabywanie oraz przechowywanie amunicji okreĹlajÄ
przepisy ustawy o broni i amunicji.
PokreĹlenia wymaga, Ĺźe zgodnie z art. 2 u.b.a., poza przypadkami
okreĹlonymi w ustawie, nabywanie, posiadanie oraz zbywanie broni i amunicji jest zabronione. BroĹ i amunicja sÄ
rzeczami, ktĂłrych nie moĹźna swobodnie nabywaÄ, posiadaÄ i zbywaÄ, gdyĹź prawa te podlegajÄ
reglamentacji.
WyĹÄ
czenia podmiotowe spod reĹźimu przepisĂłw ustawy o broni i amunicji
sformuĹowane sÄ
w treĹci art. 3 u.b.a., zaĹ przedmiotowe i podmiotowe w treĹci art. 11 u.b.a. W odniesieniu do broni palnej i amunicji zasadÄ
jest moĹźliwoĹÄ posiadania amunicji tylko na podstawie pozwolenia na broĹ wydanego przez wĹaĹciwego ze wzglÄdu na miejsce staĹego pobytu zainteresowanej osoby lub siedziby zainteresowanego podmiotu, komendanta wojewĂłdzkiego policji, a w przypadku ĹźoĹnierzy zawodowych – na podstawie pozwolenia wydanego przez
wĹaĹciwego komendanta oddziaĹu Ĺźandarmerii wojskowej. Jest to zgodne z
treĹciÄ
art. 10 Dyrektywy Rady nr 91/477/WE z dnia 18 czerwca 1991 r. w
sprawie kontroli nabywania i posiadania broni (Dz. Urz. WE L 256, s. 51), w myĹl ktĂłrego przepisy dotyczÄ
ce nabywania i posiadania amunicji muszÄ
byÄ takie same, jak przepisy dotyczÄ
ce posiadania broni palnej, do ktĂłrej przeznaczona jest amunicja. PodkreĹlenia wymaga wreszcie fakt, iĹź – jak zauwaĹźono wyĹźej – wydawanie i cofanie pozwoleĹ na nabywanie oraz przechowywanie amunicji w myĹl art. 6 ustawy z 21 czerwca 2002 r. o materiaĹach wybuchowych przeznaczonych do uĹźytku cywilnego okreĹlajÄ
przepisy u.b.a. to jednak w samej u.b.a. nie ma Ĺźadnego przepisu, ktĂłry umoĹźliwiaĹby wydawanie odrÄbnego pozwolenia na nabywanie czy posiadanie samej amunicji do broni palnej. Tak wiÄc moĹźliwoĹÄ posiadania amunicji jest w sposĂłb nierozĹÄ
czny zwiÄ
zana z posiadaniem konkretnego egzemplarza broni palnej. Wniosek ten wzmacnia treĹÄ art. 14 u.b.a., w ktĂłrym stwierdzono, iĹź „amunicjÄ moĹźna nabywaÄ na podstawie legitymacji posiadacza broni lub Ĺwiadectwa broni, wyĹÄ
cznie dla tej broni, ktĂłra jest okreĹlona w legitymacji albo na podstawie Ĺwiadectwa broni i pisemnego zamĂłwienia podmiotu uprawnionego do nabycia amunicji”. ZwĹaszcza uĹźyte w wymienionym
przepisie okreĹlenie „wyĹÄ
cznie dla tej broni” wskazuje na fakt, iĹź ustawodawca jednoznacznie wiÄ
Ĺźe posiadanie broni z posiadaniem amunicji. OczywiĹcie moĹźliwe jest naruszenie przepisĂłw u.b.a., a co za tym idzie wyczerpanie znamion przestÄpstwa z art. 263 § 1 – 4 k.k. przez wyrabianie amunicji, handlowanie niÄ
, posiadanie bez zezwolenia, udostÄpnianie lub nieumyĹlne utracenie.
W myĹl art. 11 pkt 1 u.b.a. pozwolenie na broĹ nie jest wymagane w
przypadku „posiadania broni palnej wytworzonej przed 1850 r. lub replik tej broni”. WzglÄdy konstrukcyjne takiej broni powodujÄ
, Ĺźe bez dokonania w niej przerĂłbek nie sposĂłb uĹźyÄ do niej, w celu oddania strzaĹu, nabojĂłw scalonych czyli takich, ktĂłre uĹźywane sÄ
do broni wspĂłĹczesnej. Ĺadowana jest ona osobno przy uĹźyciu oĹowianych kul, ĹadunkĂłw (czarnego prochu) oraz takich akcesoriĂłw jak przybitki, skaĹki czy kapiszony (zob. G. Nowak, Strzelanie z broni odprzodowej. PodrÄcznik, ĹĂłdĹş 2005, s. 85 – 91.) WyjÄ
tkiem jest karabin
Dreysego i nieliczne modele broni skonstruowanej przed 1850 r., w ktĂłrej
uĹźywane byĹy naboje scalone (zob. M. KochaĹski, BroĹ strzelecka wojsk
lÄ
dowych, Warszawa 1968, s. 30 - 37).
PrzyjÄta w art. 11 pkt 1 u.b.a. cezura nie znajduje Ĺźadnego uzasadnienia,
jeĹźeli chodzi o daty kluczowe dla rozwoju technologii broni palnej (zob. uwagi dotyczÄ
ce periodyzacji broni palnej umieszczone w M. KochaĹski, op. cit. s. 31). ZostaĹa ona przeniesiona do obecnie obowiÄ
zujÄ
cej ustawy wprost z poprzednio obowiÄ
zujÄ
cej ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o broni, amunicji i materiaĹach wybuchowych (Dz. U. Nr 6, poz. 43 ze zm.).
BroĹ palna wytworzona przed 1850 r. jest broniÄ
opartÄ
, jeĹźeli chodzi o
rozwiÄ
zania konstrukcyjne, jak i uĹźywany materiaĹ miotajÄ
cy, o archaiczne, nie znajdujÄ
ce zastosowania we wspĂłĹczesnej broni palnej, zasady dziaĹania. BroĹ ta, z uwagi na szeroki przedziaĹ czasowy zakreĹlony przez ustawodawcÄ posiada najróşniejsze ksztaĹty i parametry, od replik husyckich tzw. puszek, w ktĂłrych Ĺadunek miotajÄ
cy jest odpalany za pomocÄ
lontu poprzez rÄczne hakownice, muszkiety, bandolety i pistolety wyposaĹźone w zamki lontowe, koĹowe i skaĹkowe, pistolety pojedynkowe, aĹź po prymitywne rewolwery i dĹugolufowe strzelby myĹliwskie. Tego rodzaju broĹ jest gĹĂłwnie wykorzystywana w
charakterze rekwizytĂłw przez róşnego rodzaju grupy rekonstrukcji historycznej. Jest to broĹ Ĺadowana odprzodowo, wykorzystujÄ
ca jako materiaĹ miotajÄ
cy czarny proch, ktĂłrego skĹad i wĹaĹciwoĹci powodujÄ
, Ĺźe nie moĹźe on znaleĹşÄ zastosowania w broni wspĂłĹczesnej, jako niespeĹniajÄ
cy wymogĂłw parametrycznych, nawet tych okreĹlonych dla broni myĹliwskiej. Amunicja wykorzystywana do takiej broni nie ma charakteru scalonego, broĹ taka odpalana jest za pomocÄ
kapiszona (zastÄpuje spĹonkÄ), zaĹ Ĺadowana czarnym prochem (czasami wyĹÄ
cznie nim, w warunkach pokazu rekonstrukcji historycznych) i kulami (zob. G. Nowak, op. cit s. 85 – 91). Ĺadunek, ktĂłry znajduje siÄ w lufie tego rodzaju broni, nie jest zatem scalony w rozumieniu art. 4 ust. 3 u.b.a. Czarny proch, ktĂłrego posiadanie staĹo siÄ przedmiotem przedstawionego SÄ
dowi NajwyĹźszemu do rozstrzygniÄcia zagadnienia prawnego, nie stanowi zatem istotnej czÄĹci amunicji w rozumieniu art. 5 ust. 3
u.b.a.
Ustawa o broni i amunicji nie zawiera Ĺźadnego przepisu, ktĂłry
nakazywaĹby wydawanie osobnego pozwolenia na nabywanie czy posiadanie samej amunicji do broni palnej. MoĹźliwoĹÄ posiadania amunicji do niej jest zatem nierozĹÄ
cznie zwiÄ
zana z pozwoleniem na posiadania konkretnego egzemplarza broni palnej (art. 14 u.b.a.). MajÄ
c na uwadze tego rodzaju rozwiÄ
zanie ustawowe naleĹźy stwierdziÄ, Ĺźe w przypadku, kiedy ustawodawca wyĹÄ
czyĹ okreĹlone kategorie broni (wyszczegĂłlnione w art. 11 u.b.a.) spod rygoru posiadania na nie pozwolenia, to tym samym umoĹźliwiĹ nabywanie do nich amunicji bez pozwolenia. Proch czarny, jako nieznajdujÄ
cy zastosowania we wspĂłĹczesnej broni czy to myĹliwskiej, sportowej czy naleĹźÄ
cej do innej z kategorii broni, na posiadanie ktĂłrych wymagane jest pozwolenie, moĹźe byÄ
swobodnie posiadany przez wĹaĹcicieli, nie wymagajÄ
cej, w Ĺwietle art. 11 pkt 1 u.b.a. pozwolenia, broni wytworzonej przed 1850 r. lub jej replik. Nie powinno zatem budziÄ wÄ
tpliwoĹci to, Ĺźe posiadanie czarnego prochu przez osobÄ fizycznÄ
, z przytoczonych powyĹźej powodĂłw, nie oznacza, Ĺźe popeĹnia ona przestÄpstwo z art. 263 § 2 k.k.
MajÄ
c na uwadze powyĹźsze wzglÄdy SÄ
d NajwyĹźszy podjÄ
Ĺ uchwaĹÄ o
treĹci przytoczonej na wstÄpie.
/km/
-
No i bardzo dobrze!
Sygn. akt I KZP 29/09
U C H W A Ĺ A
Dnia 24 lutego 2010 r.
SÄ
d NajwyĹźszy – Izba Karna w Warszawie
na posiedzeniu w skĹadzie:
PrzewodniczÄ
cy: SÄdzia SN JĂłzef Szewczyk
SÄdziowie SN: Krzysztof Cesarz
Jacek Sobczak (sprawozdawca)
Zawsze mĂłwiĹem, Ĺźe wszystkie Krzyski i Jacki, to fajne chĹopaki 8)
-
A jakĹźe by nie , jak tak :D